Muzik : Stress : Blogging


Assalamualaikum dan salam sejahtera.



Bila angah stress dengan muzik,angah akan berblogging sepuas hati.Sama ada update blog,buat entry sedih,or online dan blogwalking ke blog rakan-rakan. Rasanya sekarang adalah waktunya bila angah stress dengan muzik. Benda yang angah buat tentang muzik semuanya tidak menjadi.
Apa yang angah tahu adalah sekadar terima segalanya dengan rasa sedih. 


Semalam angah kena perform untuk subjek forum.Dalam subjek tu,semua orang kena perform berseorangan diri di dalam Orchestra Hall dan ditonton oleh semua rakan dan juga para lecturer. Hari Isnin,30 Jun 2014,tibalah giliran angah untuk perform di hadapan khalayak ramai.
Apa yang menyedihkan adalah persembahan angah tidak berjalan seperti yang angah mahukan. Angah main clarinet lepas tu,bunyi squeak di merata-rata alam.Sangat sedih. End up,angah terpaksa repeat lagi persembahan di waktu yang lain.
Perasaan

Mestilah sedih dan stress. Lepas penat lelah prektis,sampaikan angah balik Kulim pun angah prektis lagi lagu-lagu tu. Tapi nak buat macam mana,bila sampai time nak perform,reed dan menjadi sejuk,mulut angah pun dah sakit sebab prektis terlampau kuat sangat. End up,gagal membuat persembahan terbaik.
Angah tak mahu salahkan sesiapa melainkan salah diri angah sendiri. Performance hancur akibat salah angah sendiri. Ini adalah petanda bahawa angah perlukan usaha yang kuat lagi dalam usaha untuk menjadi seorang performer yang berjaya.

Kenapa Stress?
Stress sebab segala-galanya serba tidak menjadi. Mungkin kerana angah sendiri tak cukup rehat.Tahap kestressan angah adalah sehingga angah merasakan mahu berhenti daripada belajar muzik dan terus goyang kaki di rumah. Tapi bila difikikan balik,ianya hanyalah sekadar fail untuk persembahan semalam,dan bukannnya fail untuk subjek itu. Untuk pengetahuan semua,angah tidak pernah fail dalam mana-mana subjek buat setakat ini,jadi kegagalan kali ini membuat angah rasa sangat-sangat down.
Sekian. 
 
 
 

7 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. terlalu memaksa diri tu yg jadi stress . x pe next time buat yg terbaik n stay cool .

    ReplyDelete
  2. Biasa-biasa je. Bila gagal, tak stress. Bila berjaya tidak meninggi diri.

    Itu yang terbaik, bersederhana dalam setiap tindakan.

    ReplyDelete
  3. Biasa-biasa je. Bila gagal, tak stress. Bila berjaya, tak meninggi diri.

    Yang terbaik, bersederhana dalam setiap perkara.

    ReplyDelete
  4. sabar . jangan stress sangat . yang paling penting mental kena kuat . tu je cara paling bagos .

    ReplyDelete
  5. Jangan stress2. Calm down. Mungkin agaknye dah penat asyik berlatih. Yang penting angah dah buat yg terbaik. Sebaik mungkin. Insya-Allah..akan datang, i hope angah punye paling terbaik. Jgn ikutkan rasa sedih tu. Angahkn seorang yg tabah. Oke la, terbebel panjang cam mak nenek. K bai. -_-'

    ReplyDelete
  6. tak pa lah angah..kita dah cuba yg terbaik nak buat mcm mana lgg kan.. sabar ye..:)

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post