Gempar : Isu Pegang Anjing



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Isu Pegang anjing menjadi panas apabila berlaku pelbagai spekulasi. Ada beberapa pandangan daripada rakyat Malaysia berkenaan isu ini. Pada angah sendiri,angah lihat ramai orang mula bercakap tentng perkara ini.
Ada yang bercakap bahawa program ini menghina agama Islam seperti mana yang tertera di dalam akhbar tersebut. Ada juga yang berkata ianya adalah tidak menjadi satu kesalahan kerana untuk menunjukkan bahawa orang Islam tidak kejam terhadap binatang.
Pelbagai tohmahan dan kritikan diberikan terhadap penganjur program itu,manakala berlaku pergaduhan di ruangan komen apabila ada yang menyatakan persetujuan dan ada juga yang menyatakan hal sebaliknya. Siapakah yang benar? 

Pendapat angah :-

Angah merasakan bahawa kita perlu kembali kepada yang asal,yakni berpandukan al Quran. Rasanya ada kebenaran di dalam Al quran. Selain itu,ulama dan mufti juga perlu memainkan peranan penting dalam isu ini yang semakin dibesar-besarkan.
Sekian. 
 
 

7 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. susah nak komen dalam isu ni..yang penting,memang tak setuju dengan penggunaan binatang tu..

    ReplyDelete
  2. susah nak komen dalam isu ni..yang penting,memang tak setuju dengan penggunaan binatang tu..

    ReplyDelete
  3. saya pun fobia dengan anjing ni.Bukan anjing saja,tapi lembu,kerbau,dan banyak lagi.Sesetengah orang,dengan kucingpun dia terjerit-jerit fobia.Agak-agaknya kan,anjing ni special sikit sebab terpilih untuk hilangkan fobia.logik ke?dah kemaruk sangat nak pegang anjing?

    Tapi apa-apa ajelah...bukan haram pegang anjing,tapi pegang najis tu yang tak logik sebab kena samak.Kalau jumpa tahi kucing yang sah-sah boleh basuh dengan airpun tak hadap kita nak pegang dengan sengaja.Inilah dunia akhir zaman...

    ReplyDelete
  4. Penganjurnya bodoh, peserta melayunya lagilah bodoh..

    ReplyDelete
  5. Bagi IM yang mana menimbulkan fitnah dan kontrovesi gini ada baiknya dijauhkan.

    ReplyDelete
  6. kembali kepada Al-Quran dan As-Sunnah. tinggalan paling bernilai dari Rasulullah saw.

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post