Entry Auto Publish ??



Assalamualaikum dan salam sejahtera.



Sebagai seorang blogger yang sudah berada di bidang ini dalam jangka masa yang lama , sememangnya angah merupakan salah seorang daripada blogger yang sering menggunakan entry yang dipublishkan secara automatik .
Bagi angah sendiri , sebagai seorang student , kadang-kadang angah tidak mempunyai masa untuk update blog setiap hari secara konsisten. Ada kalanya angah menyiapkan beberapa entry sekaligus dan seterusnya akan di setkan pada auto publish.
Cara ini angah rasa merupakan cara terbaik untuk sesiapa sahaja yang mempunyai kekangan masa. Kadang-kadang bila angah ada waktu terluang , barulah angah akan update dan publish ketika itu juga. Tetapi bila tiba waktu peperiksaan contohnya , sudah semestinya waktu untuk angah mengupdate blog sudah tiada. Jadi penyelesaiannya ialah hanya dengan menggunakan auto publish.

 .................................................................................
Kalau pada waktu angah cuti pula , angah lebih suka menyiapkan entry setiap malam , selepas sahaja blogwalking ke beberapa blog. Selepas menyiapkan entry-entry , angah akan setkan entry- ii tersebut untuk diterbitkan pada jam dan waktu. Jadi dapat dilihat beberapa corak yang konsisten dalam usaha angah untuk update entry di blog secara konsisten.
Sekian. 

4 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. baru berjinak utk buat entry auto-publish. :)

    ReplyDelete
  2. ASSALAMUALAIKUM.
    TQ SHARING.
    TAPI BAGAIMANA NAK BUAT YE?

    http://jmbelog.blogspot.com/2015/01/blogger-diari-jejaka-hangat.html

    ReplyDelete
  3. wah memang berguna untuk autopublish

    DJH cuma nak maklum hadiah sudah sampai

    http://www.arzmoha.com/2015/01/sabtu-yang-ceria-istimewa-dari-blogger.html

    ReplyDelete
  4. betul tu , kalau hari ada kelas guna autopublish je :)

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post