El Gamma Penumbra Juara Asia Got Talent

Assalamualaikum dan salam sejahtera




Peserta yang berasal dari Filipina, El Gamma Penumbra telah dinobatkan sebagai juara pertama Asia’s Got Talent.
El Gamma Penumbra yang menampilkan konsep shadow dance group elah menewaskan kumpulan yag berasal dari Mongolia, Khusugtun menerusi episod akhir program itu yang ditayangkan pada Khamis di saluran AXN (Saluran 701).
Mereka kemudiannya membawa pulang hadiah utama berupa wang tunai berjumlah RM356,810 (USD100,000) dan berpeluang untuk membuat persembahan di Marina Bay Sands, Singapura.
Selain Khusugtun dan El Gamma, peserta lain yang berentap di episod akhir Asia's Got Talent adalah The Talento (Thailand), Gao Lin dan Liu Xin (China), Dance Thrilogy (Singapura), Junior New System (Filipina), Gwyneth Dorado (Filipina), Triqstar (Jepun) dan Gerphil Geraldine Flores (Filipina).
Penonton juga turut dihiburkan dengan persembahan dari  bintang sensasi Filipina yang menempa nama di Hollywood, Charice dan pemenang Australia's Got Talent, Constantino.
Di samping itu, empat orang juri iaitu David Foster, Melanie C, Anggun dan Vanness Wu  turut membuat persembahan istimewa dengan memnyanyikan lagu yang berjudul ‘Let’s Groove’ dengan nafas baru naynyian asal kumpulan Earth, Wind & Fire.
Sumber : AstroGempak

Sekian 

4 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. woww...!! ramai finalist dari Filipina... :)
    TAHNIAH kepad pemenang.. rasa mcm kejap je dah final... huhuhuhuuu...

    ReplyDelete
  2. agak-agaknya bakat apa yang Malaysia boleh ketengahkan untuk Asia Got Talent akan datang?

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post