Tiga Kasut Kegemaran



Assalamualaikum dan salam sejahtera

Kasut. Aku hanya mempunyai satu sahaja kasut bertutup iaitu kasut kulit hitam. Dengan kasut itulah aku ke praktikal setiap hari selama 6 minggu. Alhamdulillah , kasut itu terjaga rapi sehingga kini. Untuk semester baru , aku memilih untuk membeli kasut baru untuk dipakai bagi kegunaan ke kuliah dan sebagainya.





Kasut yang pertama menjadi pilihan aku adalah kasut Nike Janoski Max Black White Oreo. Bagi aku kasut ini sangat lawa dan menarik. Warna hitam dan putih sangat menjadi kegemaran aku.






Kasut kedua pula ialah kasut Vans Gumsole Maroon. Ini untuk kasut kegunaan harian. Aku suka warna maroon , iaitu warna yang tidak terlampau merah menusuk mata, dan juga tidak terlampu pink. 



Kasut ketiga ialah kasut Larie D. Grey. Kasut ini pula menjadi pilihan aku kerana ciri-ciri yang menarik. Seperti di bahagian tepi kasut itu ada corak kulit ular kalau diperhatikan secara dekat. Mungkin kulit ular sebenar atau tiruan?

Untuk kasut yang pertama dan kedua , aku membelinya di sebuah Instagram Online iaitu instagram barangjadi. Dimiliki oleh rakan aku , kasut-kasut yang ditawarkan sangat lah berbaloi dan berbeza daripada harga sebenar. Anda boleh lihat gambar di bawah iaitu gambar instagram tersebut. 




Manakala kasut ketiga aku beli di jualan diskaun di Aeon Mall , Shah Alam. Alhamdulillah , aku mendapat potongan harga yang sangat berbaloi-baloi. Harga sebenar dan harga yang dijual tersangatlah berbeza.
Di sini aku ingin memberikan sedikit tips dalam membeli kasut. Anda boleh membeli kasut dengan harga murah di pasaraya jika ada sebarang 'sale' atau jualan murah. Di situ anda dapat melihat pelbagai barang dijual dengan harga runtuh.

Sekian. 

1 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post