Elianto Hydrate & Moisture Hyaluronic Hydro Gel



Asslamualaikum dan salam sejahtera

Sebagai seorang pengidap penyakit kulis psoriasis, pelbagai produk telah digunakan untuk mengurangkan sakit psoriasis ini menajdi lebih teruk. Telah diketahui oleh semua pengidapnya bahawa tiada ubat yang mampu menghilangkan penyakit ini secara 100%, maka pelbagai produk digunakan.

Antara simptom utama psoriasi adalah menyebabkan kulit kering pada bahagian yang telah dijangkiti. Alhamdulillah, diperkenalkan dengan satu produk daripada syarikat Elianto, produk Elianto Hydrate & Moisture Hyaluronic Hydro Gel setakat ini berjaya mengurangkan kesan daripada sakit ini.



Deskripsi Produk 


Elianto Hydrate & Moisture Hyaluronic Hydro Gel with 1000 times of water holding capacity infuses your skin with continuous moisture. Mild formula free from paraben, artificial coloring, mineral oils, animal oils and silicon. It deeply penetrates into skin to restore skin’s barrier and prevent moisture lost. Leaving skin plumped and hydrated all day long.

Price : RM 19.90 

Features:

Hydrating

Moisturising

Usage Direction: Apply an appropriate amount to dry, sensitive parts of the face and body often for the best results.

Caution:For external use only. Avoid contact with eyes. Discontinue use if signs of irritation or rashes appear. Keep out of reach of children. Replace the cap after use.

Content : 300 ml/10.56 fl.0z.e
Texture : Gel

Sebagai pesakit psoriasis sejak 10 tahun yang lalu, pelbagai produk telah digunakan. Tetapi kebanyakannya mempunyai steroid. Ya, produk yang mempunyai kandungan steroid tinggi cepat menghilangkan kesan penyakit kulit ini, hari ini kita guna, esok dah tiada kuping-kuping.

Malangnya, steroid mempunyai kesan jangka panjang. Selain itu, jika kita tidak berhenti menggunakan produk steroid itu, kuping-kuping itu akan kembali menyerang kembali.

Setakat aku menggunakan produk Elianto ini, alhamdulillah , ianya semakin berkurang. Walaupun kesannya agak lambat terutamanya di tempat yang sebelum ini selalu aku letak produk steroid, tetapi ada perubahan positif. Bermakna produk ini sesuai dengan kulit aku.

Tidak semua produk sesuai dengan kulit anda, ada juga pesakit psoriasi yang tidak sesuai dengan produk ini. Jadi, saranan aku adalah supaya cuba sebanyak yang mungkin. In shaa Allah , akan jumpa juga produk yang sesuai. 



Sumber : Elianto 

5 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. Anak kak shaz mengalami benda yg sama.. stil mencari2 produk yg ssuai untuk masalah dia.. jenuh dah bawa jumpa doktor.

    ReplyDelete
  2. eh ada psoriasis ker?
    sama lah
    saya pun ada
    memang betul bagus yer produk nih?

    ReplyDelete
  3. Just pure classic stuff from you here. I have never seen such a brilliantly written article in a long time. I am thankful to you that you produced this! Foods contain hyaluronic acid

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post