MCU Avengers : Perbezaan antara Filem dan Komik

Assalamualaikum dan salam sejahtera



Demam Avengers : Infinity War masih melanda dunia apabila filem ini sudahpun mendapat kutipan USD 1.6 bilion setakat ini sahaja. Filem ini masih lagi ditayangkan di semua pawagam seluruh dunia. Di Malaysia sahaja filem ini telah memungut RM 56,225,644 setakat ini. Ianya merupakan kutipan tertinggi di Malaysia.

Marvel Cinematic Universe merupakan adaptasi daripada komik Marvel yang telah dihasilkan berpuluh-puluh tahun dahulu. Karakter atau watak mereka di dalam filem kelihatan berbeza berbanding di dalam komik. Jom kita lihat perbezaan antara karakter mereka di dalam filem dan juga di komik.

Captain America

Black Panther


Ant-Man


Black Widow


Falcon

Hawkeye

Hulk

IronMan

Quicksilver

Scarlet Witch

 Spider-Man

Thor

Vision

War Machine

Berbeza kan? Mungkin ada sebabnya mengapa berbeza antara komik dan filem. Salah satunya adalah kerana penyesuaian mengikut peredaran masa. Contohnya bagi Scarlet Witch, mungkin pihak Marvel Studios ingin kurangkan keseksian? Apa-apa pun kepada mereka yang belum menonton lagi filem Avengers : Infinity War, anda bolehlah ke pawagam dengan segera.


2 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post