Teguran Da'i Wan buat Faizroslan untuk kali kedua



Assalamualaikum dan salam sejahtera



wandazrin@thefaizroslan .
. .
Kamu muncul semula dengan parody ke 2, siap pakai hashtag #NerakaIsBack #MohonKecam.
. .

Saya dah warning jangan buat lagi, kamu buat lagi. Sekarang kamu perlu berhadapan dengan saya lagi. Saya nak beritahu, dengan penulisan saya, ia boleh jadi viral, dan kamu akan rasa kesusahannya nanti. Sbb itu jangan cabar saya menulis lagi untuk kamu. Saya boleh susahkan kamu dengan kuasa viral yang ada pada zaman ni, Faiz.
. .

Now, saya dh tahu. Kamu dan kawan2 sama sahaja, tak mahu dengar nasihat, sengaja cari pasal. Sekarang kamu boleh bergembira @thefaizroslan dgn parody yang kamu buat, kamu tak dengar nasihat orang, kamu buat ikut rasa hati, ikut suka kepala kamu sendiri. Sekarang kamu tak nampak kemurkaan Allah lagi, tapi kamu akan nampak kemurkaan manusia pada kamu selepas ini. Tunggu shjlah.
. .

@thefaizroslan , percayalah. Tiada siapa pun yang suka dengan perbuatan kamu yang sebegini. Kamu nak apa, Faiz? Perhatian? Mengapa kamu nakkan perhatian dengan cara begini sdgkan banyak lagi jalan yg tak menghina diri sendiri. Mengapa kamu sia-siakan waktu kamu dgn kerja seperti ini. Hiburan di dunia ni skjp shj Faiz. Jgn jadikan yg sekejap itu ‘Fast track’ ke Neraka, itu tindakan org yg dungu, Faiz. 1 lg, Neraka, jgn sesekali dibuat main, kamu x kan mmpu terbayangkan betapa azab / pedihnya nanti. Terlupakah kamu, yg kamu tak lama hidup didunia, malaikat kiri kanan mencatat semua amalan kamu, buku amalan akn dihisab. Diserah pd tgn kiri habislah semua rasa seronok yg pernah kamu rasa di dunia.
. .

Bahkan hari ini 1 ramadhan. Tergamak kamu cemarkan hari yang suci ini dgn perbuatan parody kamu yang hina. Come on, have common sense a bit. Tak boleh fikir ke ni bulan Ramadhan?.
. .

Kalau kamu tak ‘Delete’, saya tekad akan terus tegur kalian secara terbuka. Saya akan pastikan 1 Malaysia khususnya umat Islam kenal kalian, tahu pasal aib kalian, dan tegur kalian secara terbuka. Sebab kalian sudah pun melakukan kesalahan secara terbuka bahkan dgn sengaja utk kali ke 2, maka saya dan barisan addu’at yg lain akan pastikan yg kalian terus ditegur sampai kalian tarik semula perbuatan kalian ini.
. .

Take note that.

.....................................................................................................................

Ramadhan baru sahaja bermula tetapi ada seorang  yang rajin membuat video parody di instagram dan Youtube sudah melakukan sesuatu yang boleh dikatakan menghina bulan Ramadhan yang mulia ini. Faizroslan merupakan seorang insta- famous yang sering mengeluarkan video-video parody. Pada awalnya ianya bolehlah dikatakan lawak dan sangat menghiburkan. Tetapi belakangan ini, ianya kelihatan sangat tidak sesuai kerana ianya menunjukkan satu perkara yang Haram iaitu lelaki menyerupai wanita.




Lelaki menyerupai wanita adalah sangat dilarang. Ditambah lagi apabila video yang dibuat oleh Faizroslan memaparkan beberapa orang lelaki yang berpakaian wanita seksi, menari begitu gedik. Di manakah akal fikiran yang diberikan Allah S.W.T jika anda tidak menggunakannya?


Aku sendiri begitu malu apabil masih ada orang yang mempertahankan kelakukan Faizroslan dan kononnya Da'i Wan ini telah menyebarkan aib sedangkan aibnya dibuka sendiri secara terang-terangan. Harapannya semoga lebih ramai yang mengecam tindakan Faizroslan ini supaya spesies seperti ini tidak membiak dan berleluasa di muka bumi Malaysia.



Sumber : Instagram Da'i Wan

Catat Ulasan

17 Ulasan

  1. Owh baru tau nama instafamous tu, ada juga tershare parody yang dia buat. Moga dia insaf la...

    BalasPadam
  2. bangga dgn dosa dan penghinaan... sudah2 lah tu faiz..

    BalasPadam
  3. tah la dengan lelaki nak sangat jadi perempuan ni, makin ditegur makin menjadi jadi. ingat dengan menjadi instafamous tu boleh bawak dia ke syurga ke

    BalasPadam
  4. aduiii....sedih tengok mereka2 ni...

    BalasPadam
  5. berhemah cara teguran dai wan ni tapi sampai maksudnya

    BalasPadam
  6. tula..ada tengok jugak semalam,tekejut tengok parody dorang yang ni,aduihhh

    BalasPadam
  7. sis ketinggalan keretapi siapa lak faiz fazlan ni... huhu

    BalasPadam
  8. Kita yg pmpuan ni lak ase segan nk tgok video dia. Sbb kwn dia yg sorg tu sbjik nmpk mcm pmpuan.

    BalasPadam
  9. Oo..thanks for sharing. Kita tak tau cerita pun pasal yang ini

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.