Raikan Mi Maggi Goreng Kegemaran Rakyat Malaysia



Assalamualaikum dan salam sejahtera


Raikan Mi Maggi Goreng Kegemaran Rakyat Malaysia 
Penemuan Raja/Ratu Mi Maggi Goreng Malaysia

Dalam menghitung detik untuk menyambut Hari Malaysia dan sebagai sebahagian daripada kempen #MAGGIgorengMYstail, rakyat Malaysia dari seluruh pelusuk negara dan pelbagai lapisan masyarakat telah menghantar resipi Mi MAGGI® Goreng terbaik mereka. Ia membuktikan mi popular yang biasanya dihidangkan sebagai Mi Sup itu tetap enak apabila disediakan sebagai Mi Goreng. 

Mi MAGGI® Goreng cooked in three easy steps Rebus, Rencah, Goreng officiating the final cook off.
[From Left] Chief Executive Officer of Nestlé (Malaysia) Berhad, Juan Aranols, MAGGI® Noodles ambassador Sheila Rusly and Business Executive Officer of MAGGI®, Nestlé (Malaysia) Berhad, Geetha Balakrishna, officially launched the final kick off of the search of Ratu Mi Maggi Goreng Malaysia 2019!

Dengan lebih 760 penyertaan resipi yang diterima oleh MAGGI® hanya dalam masa 5 minggu, kebanyakannya unik mengikut selera negeri-negeri yang berbeza. Sepuluh peserta terpilih untuk mengambil bahagian dalam acara memasak yang diadakan di pusat beli-belah MyTOWN, Kuala Lumpur yang mana tiga hidangan Mi MAGGI® Goreng terbaik bakal dinobatkan sebagai pemenang. 

Hadir pada acara itu, Encik Juan Aranols, Ketua Pegawai Eksekutif Nestlé (Malaysia) Berhad berkata, “Melihat bagaimana MAGGI® menyatukan rakyat Malaysia dalam minat mereka untuk mi kegemaran Malaysia yang tidak dinafikan mudah dan lazat ini memberi kami semua inspirasi. Proses memasak MAGGI® 2-Minute Noodles yang mudah, digabungkan dengan kemahiran tukang masak telah menghasilkan ciptaan luar biasa yang mencerminkan kepelbagaian Malaysia. Kempen ini juga selaras dengan matlamat korporat kami untuk menggalakkan tabiat masakan yang seimbang seperti menggunakan bahan segar dan keseimbangan dan keenakan dalam masakan”.

Thumbs up! Top three winners of Raja Ratu Mi Maggi Goreng Malaysia 2019.
Ratu Mi MAGGI® Goreng Malaysia 2019, Hafiza Abu Muaddah, first runner up, Norizah Husain and Second runner up, Norul Aimy Abdul Halim flanked by [from left] MAGGI® Chef, Sharifah Hamidah Syed Mohsin, Sheila Rusly, Juan Aranols, Geetha Balakrishna and MAGGI® Consumer Marketing Manager, Ivy Tan as well as Corporate Executive Chef of MAGGI®, Chef Abdul Muluk.


Cabaran MAGGI® 2-Minute Noodles menyaksikan rakyat Malaysia mengubah perisa berbeza termasuk Kari, Tomyam, Ayam dan Assam Laksa menjadi Mi MAGGI® Goreng yang memikat selera, dan menambah baik resipi dengan ramuan segar untuk mencipta hidangan kegemaran keluarga masing-masing. 

Cik Geetha Balakrishna, Pegawai Eksekutif Perniagaan MAGGI, Nestlé (Malaysia) Berhad berkata, “Hari ini kami mendapat ilham apabila melihat bagaimana tukang masak dari lain-lain negeri boleh menghasilkan semula hidangan Mi Sup kepada Mi Goreng yang menyerlah untuk dicatat dalam buku masakan. Berbekalkan imaginasi dan MAGGI® 2-Minute Noodles, rakyat Malaysia telah menonjolkan bakat mereka untuk berkongsi bersama kita beberapa hidangan Mi Goreng terbaik dalam negara ini, yang disiapkan dengan tiga langkah mudah: Rebus, Rencah, Goreng. Kempen ini merupakan sebahagian daripada komitmen kami untuk menggalakkan pengguna menyediakan lebih banyak hidangan di rumah masing-masing.” 

During the grand finale of Ratu Mi MAGGI® Goreng Malaysia 2019! Top three home-cooks preparing their own style of Mi MAGGI® Goreng, creations.

Tambahnya, “MAGGI 2-Minute Noodles bukan sahaja lebih baik dari segi rasa dan aroma, ia juga versatil! Mi yang keriting itu boleh diubah untuk hidangan sup atau goreng, sekali gus memenuhi pelbagai cita rasa dan boleh dimakan pada bila-bila masa.” 

Acara masakan dinilai oleh Ketua Pegawai Eksekutif Nestlé (Malaysia) Berhad, Mr. Juan Aranols, Pegawai Eksekutif Perniagaan MAGGI, Nestlé (Malaysia) Berhad, Cik Geetha Balakrishna, duta Mi MAGGI®, Sheila Rusly dan Cef Korporat Nestlé Malaysia, Abdul Muluk.

Contestant from Johor with Mi MAGGI® Goreng  Bunga Telang creation during the grand finale!

Menurut Sheila, “Hari ini saya merasai sendiri bagaimana MAGGI® mampu menonjolkan rasa cinta dalam masakan. Para peserta menunjukkan minat yang mendalam semasa memasak. Hidangan dibawa kepada para juri bukan sahaja enak, tetapi bercirikan Malaysia. Saya berharap mereka boleh memberi inspirasi kepada orang ramai untuk membuat semula hidangan Mi MAGGI® Goreng yang mudah dan istimewa ini di rumah atau mencipta sesuatu yang baharu.”  

Jelajah #MAGGIgorengmystail bertempat di pusat beli-belah MyTOWN pada 6 hingga 8 September 2019 di mana pengguna boleh mencuba citarasa Mi MAGGI® Goreng Malaysia dari tujuh negeri termasuk Mi MAGGI® Goreng Kerabu Makanan Laut dari Kelantan, Mi MAGGI® Goreng Banjir Muar dari Johor dan Mi MAGGI® Goreng Ayam Tuhau dari Sabah, serta banyak lagi. Aktiviti menarik seperti pertandingan memasak dan persembahan turut diadakan untuk orang ramai. 

Contestant from Selangor with Mi MAGGI® Goreng Ulam creation during the grand finale!

Hari ini penemuan Raja Ratu Mi MAGGI® Goreng Malaysia pemenang tempat pertama yang membawa pulang baucar beli-belah bernilai RM3000 dan hamper MAGGI®. Pemenang tempat kedua dan ketiga masing-masing memenangi baucar beli-belah bernilai RM2000 dan RM1000 beserta hamper MAGGI®.

Contestant from Pahang with Mi MAGGI®Goreng Kam Heong creation during the grand finale!

During the semi finale of Ratu Mi MAGGI® Goreng Malaysia 2019! 10 finalists from the 760 submissions compete to be in Finale 3

During the semi finale of Ratu Mi MAGGI® Goreng Malaysia 2019! 10 finalists from the 760 submissions compete to be in Finale 3
Untuk maklumat lanjut mengenai kempen-kempen terkini, layari www.maggi.com.my/maggi-happenings/maggi-dua-cara.

Sekian

33 Comments

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


  1. Letak je maggi cukup rasa comfirm sedap masakan

    ReplyDelete
  2. Wahh ni yang terpilih tu ekkk ... hmm ..anak saya suka maggie goreng ... patut dia jadi juri .. hehehe

    ReplyDelete
  3. Megi kari telur sutir! Perrgghhh layan! Hahahaha

    ReplyDelete
  4. AM pun suka makan Maggi.. Mesti kreatif ratu yg menang contest nie kan? Hebat2 dari pelbagai negeri.. Terbaik lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. kalau yg kita buat sendiri pun dah sedap.. macam mana pulak yg menang contest :)

      Delete
  5. adui sebut mee maggi terus rasa terliur. terbayang mee karinya, apatah lagi mee maggii goreng. tahniah kepada para peserta dan pemenang, sure macam-macam menu maggi sedap yang diorang persembahkan kan, yummy

    ReplyDelete
  6. mee magie memang sentiasa pilihan di hati. walaupun ada banyak brand megi skrg ni, tapi dari dulu sampai skrg tetap suka makan brand maggi ni juga.. lagi sekrang dah ada cukup rasa maggi.. mudah kerja..

    ReplyDelete
  7. Tiba2 rasa teringin makan maggi la pulak. Maggi tak pernah mengecewakan abam. Hehe. Best tu dpt join event ni. Untung2 dapat makan maggi free kan hehe

    ReplyDelete
  8. Wow, kalau qaseh masuk ni mampu buat megi goreng telur mata je haha trbaik semua

    ReplyDelete
  9. Wah, hebat2 peserta semua. Kita pun membesar dgn maggi, so mmg nostalgia teringat time uni, slalu makan maggi pasal nak jimat cermat..

    ReplyDelete
  10. Maggi goreng memng macam-macam boleh buat.. Tahniah kepada semua.. Memngvsuka jenamma maggi ni.. Semua masakan sedap..

    ReplyDelete
  11. Tahniah pada pemenang - banyak tu sampai RM3K kan.
    Rawlins pandai makan je - nak masak dengan kreatif tu sangat pening hahaha

    ReplyDelete
  12. Sebenarnya nur ade juga teringin nak join contest ratu mi meggi ni tapi tak yakin blh komit dgn baik hahaha. Lagipun kita ni amatur aje kt dapur hahaha. Btw, tahniah buat pemenang. Best tu dpt voucher shopping :D

    ReplyDelete
  13. suka...raikan sampai bawa ke oversea gitu....masa saya ke hatyai ada satu staff kat hostel tu pun bagitahu dia suka makan mee maggi perisa kari walaupun pedas...nasib ada lebih terus bagi dia ....maggi ni juga dah boleh jadi macam duta untuk memperkenalkan malaysia dimata dunia.....

    ReplyDelete
  14. sedapnya. rasa nk goreng lah malam ni. tapi kalau buat maggy sup pun sedap jugak.

    ReplyDelete
  15. Ramai jugak contestant. Mesti kreatif resepi dorang. Nampak mcm menarik je yg dorang masak tu. Iza suka jenama maggi ni. Sos tiram kdg beli jenama maggi.

    ReplyDelete
  16. meggi bukan setakat makan meggi je, boleh buat megi goreng, mee sup meggi. kalu kretif siap buat kerabu megi lagi. off course meggi ni fav rakyat malaysia. bukan student je tau hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.


Post a Comment

Previous Post Next Post